KLACHTENPROCEDURE
WAT KUNT U DOEN IN HET GEVAL VAN EEN KLACHT?
Natuurlijk doet uw chiropractor er alles aan om de behandeling en het contact zo prettig mogelijk te laten verlopen. Soms kan het gebeuren dat dit toch niet helemaal gaat zoals u wilt. Bijvoorbeeld wanneer u ontevreden bent over de manier waarop de chiropractor met u of uw klacht omgaat. Het is goed om dit kenbaar te maken. Dit doet u niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten. Zo helpt u de kwaliteit van chiropractie te verbeteren.
GA IN GESPREK MET UW CHIROPRACTOR
Mocht u ontevreden zijn over uw behandeling probeert u dan eerst zelf met de zorgverlener een oplossing te vinden. Vaak helpt het om voor uw probleem duidelijk tijd en aandacht te vragen. Meestal worden op deze manier al veel problemen opgelost.
U kunt de chiropractor bereiken per email: info@americanchiro.nl en/of per telefoon: 070 – 666 7777
KLACHTENFUNCTIONARIS
Wij adviseren u om eventuele problemen altijd eerst met uw chiropractor te bespreken. Vaak kunnen problemen in onderling overleg opgelost worden. Mocht u er samen niet uitkomen, dan kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris van de SCN:
Stichting Chiropractie Nederland
info@stichtingchiropractie.nl
06 – 57 22 89 88
Postbus 1000 Box A 650
2260 NA Leidschendam
GESCHIL
Lukt de bemiddeling niet dan is er sprake van een geschil. Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (WKKGZ) zijn alle SCN geregistreerden aangesloten, (met andere zorgdisciplines in de complementaire beweegzorg (CBZG), bij een onafhankelijke geschilleninstantie. Deze instantie geeft binnen zes maanden een bindend oordeel.
Stichting zorggeschil; www.zorggeschil.nl

